Widgets Magazine

Η Γκρέτα Λοβίσα Γκούσταφσον, Γκρέτα Γκάρμπο όπως την βάπτισε ο σκηνοθέτης Μορίτζ Στίλερ στο Βασιλικό Δραματικό Θέατρο της Στοκχόλμης, γεννήθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 1905 με τον Ήλιο της να βρίσκεται Παρθένο,την Σελήνη στον Ταύρο και ωροσκόπο στους Διδύμους. Ενέργεια πρακτική και λογική, με ανάγκη για υλική και συναισθηματική ασφάλεια και προσωπικότητα που έχει ως ανάγκη την επαφή με άλλους ανθρώπους και την πληροφόρηση.

Η οικογένεια της ήταν πολύ φτωχή και δεμένη. Ο Κρόνος ανάδρομος στον Υδροχόο στον 11ο, σε χιαστί με τον Ήλιο της, μας δείχνει τον πόνο που βίωσε όταν έχασε τον πατέρα της το 1920, το τέλος και την αλλαγή που ήταν αναπόφευκτα, αλλά και την επιμονή που την χαρακτήριζε. Η απασχόληση με τα επαγγελματικά της είναι κάτι που την ενδιέφερε περισσότερο από μια επιτυχημένη προσωπική ζωή. Είναι το σημείο που ο Κρόνος καταφέρνει να δραστηριοποιήσει πρακτικά τις θεωρίες του Υδροχόου και το άτομο να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στις επιδιώξεις του. Η Σελήνη στον Ταύρο (θέση έξαρσης) φανερώνει την βαθιά σχέση με τη μητέρα αλλά και την έντονη αισθησιακή της φύση. Στον 12ο οίκο, η ανάγκη για απομόνωση και ηρεμία είναι πολύ σημαντική. Η Σελήνη, κυβερνήτης του 3ου και 4ου οίκου, χρειάζεται αυτήν την ηρεμία και την ανασυγκρότηση για να χειρίζεται καλά τα θέματα τους: λογική, αντίληψη, επικοινωνία, επαγγελματικά ταξίδια, δύναμη έκφρασης (3ος) αλλά και το σπίτι, η ανάγκη για ασφάλεια, ο τρόπος ζωής, οι οικογενειακές ρίζες (4ος).

 

Αρχίζει να δουλεύει στα δεκαπέντε της χρόνια, στην αρχή σε ένα κουρείο, ύστερα πωλήτρια και στη συνέχεια σαν μοντέλο σε διαφημιστικά. Εκεί την είδε ο Έρικ Άρθουρ Πέτσλερ και της έδωσε έναν μικρό ρόλο σε μια ταινία. Ακολούθησαν οι σπουδές στο Βασιλικό Δραματικό Θέατρο και η συνάντηση της με τον Μορίτζ Στίλερ, ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη ζωή της αφού την διαμόρφωσε καλλιτεχνικά, της έδωσε πρωταγωνιστικούς ρόλους και στην συνέχεια την πήγε στο Χόλιγουντ. Εκεί, αυτή απογειώθηκε και καθώς η διαφορά στην επιτυχία τους μεγάλωνε, μεγάλωσαν και οι διαφορές στην σχέση τους, με τον Στίλερ να συγκρούεται συχνά με το σύστημα, να επιστρέφει στην Σουηδία και να πεθαίνει ένα χρόνο αργότερα.

Με τον Άρη της να έχει ιδιαίτερη σημασία πάνω σε κρίσιμη μοίρα στον Τοξότη, φαίνεται η ανάγκη της για να αποκτήσει σχέση ισχύος μέσα από τις σχέσεις της αλλά και έντονη ανεξαρτησία που δεν υποτάσσεται σε όρους άλλων. Στον 7ο οίκο δείχνει πως ο ανταγωνισμός είναι αυτό που την τροφοδοτεί στις σχέσεις της, χωρίς καμία διάθεση προσαρμογής. Ερωτικά είχε συνάψει σχέσεις με άντρες και με γυναίκες και την χαρακτήριζε μια “ανεξαρτησία”. Η Αφροδίτη στο Λιοντάρι προσδίδει τον έντονο ερωτισμό, την αυτοπεποίθηση και την εκκεντρικότητα. Στον 5ο οίκο (απόλαυση, έρωτας, φλερτ, δημιουργική έκφραση, καλλιτεχνία, παιδιά) δείχνει τον άνθρωπο που είναι ερωτευμένος με τον έρωτα, που μπορεί να είναι υπολογιστής αλλά ξέρει πως να προβάλει τον εαυτό του και να μαγεύει. Ο Ερμής στα όρια του 5ου προς 6ο οίκο (όπου είναι και τελικός κριτής του χάρτη της και έχει ιδιαίτερη σημασία) στην Παρθένο (θέση Έξαρσης) δείχνει την μεθοδική και επιτυχημένα κριτική σκέψη αλλά και το άτομο που αδιαφορεί ουσιαστικά για τον άλλο άνθρωπο, αφού απλά πασχίζει να επιβεβαιωθεί. Ο πλούσιος 5ος της οίκος εκτός απο την Αφροδίτη και τον Ερμή, περιέχει τον Βόρειο Δεσμό σε αντίθεση με τον ανάδρομο Κρόνο, δηλαδή στα θέματα αυτά, αλλά και Κρόνου και Χείρωνα (όπου στον 10ο οίκο ωθεί τον άνθρωπο να πειθαρχήσει και να πραγματοποιήσει τις επιδιώξεις του, ιδιαίτερα εαν προέρχεται από ένα φτωχό περιβάλλον και έναν άσημο ή ανύπαρκτο πατέρα) δεν υπάρχει ελεύθερη βούληση και μεγάλο περιθώριο αλλαγών. Σε σύνδεση με τον Ουρανό στον Αιγόκερω (ανάγκη επικράτησης στο κοινωνικό περιβάλλον, κατάργηση εθίμων και παραδόσεων) στον 8ο οίκο (ταμπού, βαθύτερες σεξουαλικές εμπειρίες, θάνατος, μεταμόρφωση) σε αμοιβαία υποδοχή (λειτουργούν δηλαδή μεταξύ τους σαν ένα κλειστό κύκλωμα) αλλά και σε εξάγωνο -”μοιραία όψη”- με τον ανάδρομο Κρόνο στον Υδροχόο δηλώνει πως μπορούσε να αναπτύσσει την μεγαλύτερη δυνατή ελευθερία μέσα σε αποδεκτά κοινωνικά πλαίσια αλλά και την δυνατότητα να δίνει στις εμπνεύσεις της μορφή. Η ανοδική πορεία και η ιδιαίτερη προσωπική ζωή ήταν για την Γκάρμπο μονόδρομος.

Η Γκάρμπο έγινε θρύλος στον βουβό κινηματογράφο και αργότερα στις ομιλούσες ταινίες. Το γήινο Μεγάλο Τρίγωνο Ήλιου-Σελήνης-Μεσουρανήματος, ή αλλιώς “Μεγάλο Ταλέντο”, δείχνει την ικανότητα να αντλεί από βαθύτερα νερά υλικό, και με μια αποτελεσματική καθημερινότητα να οδηγείται σε πετυχημένα αποτελέσματα σχετικά με τα επαγγελματικά της και το κοινωνικό της status. Το γιοντ μεταξύ Μεσουρανήματος (κορυφή), Πλούτωνα και Αφροδίτης δείχνει άγχος και ανασφάλεια και πως προκειμένου να μάθει, έπρεπε να βιώσει γεγονότα, να μεταμορφωθεί η ίδια και να αποδεχθεί τον εαυτό της, κάτι που δεν ήταν απαραίτητα εύκολο.

Αποφεύγει τις κοσμικότητες, τους θαυμαστές και δεν δίνει σχεδόν ποτέ συνεντεύξεις. Θεωρείται δύσκολη, ψυχρή και όχι καλή συνεργάτης, αν και ήταν άνθρωπος με φιλίες πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας. Ιδιαίτερα ικανή στον χειρισμό των οικονομικών της, με πολύ έντονο το γήινο στοιχείο, κατάφερε από πολύ νέα να αποκτήσει περιουσία και να εξασφαλίσει μια πλούσια ζωή. Αγαπούσε την απομόνωση (Σελήνη στον 12ο) και υπέφερε από κατάθλιψη (Άρης αντίθεση με Πλούτωνα, ένδειξη για την ευαίσθητη ισορροπία του ατόμου). Πέθανε στις 15 Απριλίου 1990 στην Νέα Υόρκη, σε ηλικία 84 ετών, έχοντας ταλαιπωρηθεί από καρκίνο του μαστού και στη συνέχεια πνευμονία και νεφρική ανεπάρκεια, αφήνοντας μια τεράστια περιουσία στην ανιψιά της, αφού δεν έκανε ποτέ παιδιά. Η πιο γνωστή της φράση, που την χαρακτήρισε και καθρέφτισε την ψυχολογία της είναι «Θέλω να είμαι μόνη» από την ταινία «Grand Hotel» (1932). Σίγουρα δεν θα έκανε κάτι πέρα από αυτό που ήθελε…

Widgets Magazine

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here